Deutsch als Fremdsprache - Online (M.A.)
Kurzbeschreibung des Fernstudiengangs
Kurzbeschreibung
Das Fernstudium "Deutsch als Fremdsprache - Online" beim Anbieter "Philipps-Universität Marburg" dauert insgesamt 24 Monate und wird mit einem Master of Arts (M.A.) abgeschlossen. Insgesamt belaufen sich die Kosten auf ca. 12.600 €¹. Bisher hat 1 Teilnehmer den Kurs bewertet. Die aktuelle Gesamtbewertung liegt bei 4.1 Sternen. Die Kategorien Studieninhalte, Studienmaterial und Betreuung wurden dabei besonders gut bewertet. 100% der Teilnehmer würden den Kurs zudem weiterempfehlen.
Fernstudium
Jetzt bewerten
Wie zufrieden sind Sie mit Ihrem Fernstudium? Bewerten Sie jetzt Ihr Institut und teilen Sie Ihre Erfahrungen mit anderen.
B2 Kurse bei Goethe
Sehr gute Dozenten, unkompliziertes Studium
Das Studienmaterial ist leider nur online berfügbar, ähnlich einem E-Book. Das Portal heißt "Ilias" und ist eine Lernplattform. M. E. ist das im Zeitalter von Youtube und Apps nicht aktuell, aber es ist ok. Ich persönlich bin ein auditiver Lerner, so das ich Videos bevorzuge.
Die Korrektur der Tests erfolgte immer unmittelbar und Fragen wurden unverzüglich sehr gut und umfassend beantwortet.
Der Kontakt zu den Dozentinnen war sowohl telefonisch als auch per E-Mail oder über das Lernportal. Die Antworten waren jedesmal sehr gut.
Beratung und Service sind top! Man hat ein Bewerbungsgespräch und erhält ausführliche Informationen.
Austauschprogramme, 1994
This is in English purposefully, as I expect English speakers to be accessing this in preparation for and exchange year through one of the many partnerships Marburg has with American and UK Universities.
Although my experience is somewhat dated, as you can see, the program itself (and many of the instructors!) have not changed significantly (verified through a recent perusal of the course program materials online). Although I participated in a pilot exchange program through Penn State, rather than matriculating at Uni-Marburg directly, the educational course material was the same as a regular matriculated student, and I was in courses primarily consisting of native German university students.
Especially useful were courses in teaching enunciation of the German language, a course in creating classroom activities for beginning German language students, and the grammar instruction courses, which were designed very well for second language teaching. The student living facilities were fine, with communal kitchens that helped foster getting to know the other (German) students. Public transportation is frequent and accessible. Classroom environment was supportive for non-native speakers even in courses outside the DaF curriculum. (an especial thanks to the Department of Art History for allowing a pre-bachelor's degree student to take part in a post-doctorate level course in Denkmalpflege, and STILL manage to make a meaningful contribution to the class through a referat!)
In regards to student life, there was a variety of lively opportunities for meaningful social interaction within the university and with the community at large. Also, concerning student living, there *is* a meal plan, but due to the distance of the cafeteria from the dormitories, I did not find it especially helpful.